18 januari 2012

Hej, det är Stefan.



Dagens lustigaste telefonsamtal:

"Ja, det är Therése."
"Hej. Det är Stefan."
"Jaha...?"
"Känner du inte igen mig?"
"Neeej...skulle jag göra det? Var då ifrån?"
"Ja, från den där restaurangen, ovanför Knutpunkten..."
"Från en restaurang ovanför Knutpunkten?"
"Ja, vad heter den nu, ehh, hjälp mig... Telegrafen!"
"Nej, där har jag inte varit på sistone. Vem har du fått mitt nummer av?"
"Av dig!"
"Neeeeej."
"Men vänta här nu, du är en kvinna i 35-årsåldern med långt mörkt hår?"
"Nä, jag är en kvinna i 40-årsåldern med kort blont hår."
"Aj då, det här var ju förfärligt pinsamt."
"Du måste ha fått fel nummer, sånt händer."
"Jo... Det var iallafall trevligt att prata med dig. Jag får väl leta efter henne på annat håll."
"Ja, lycka till med det då."

Stackars Stefan. Inte en siffra rätt. Och du, kvinna i 35-årsåldern med långt mörkt hår, sluta ge mitt nummer till folk.

Inga kommentarer: