8 januari 2012

The Man Repeller

Jag tänkte fortsätta stilåret 2012 med att prata litet om mina favoriter bland modebloggare och jag börjar med Leandra Medine, "The Man Repeller".  Leandra beklagade sig en dag över sitt katastrofala kärleksliv för en väninna, varpå väninnan litet försiktigt påpekade att det kanske berodde på hur Leandra klädde sig. Efter det startade hon sin blogg, The Man Repeller, där hon visar upp sin egensinniga klädstil. Det är förvisso rätt mycket designerplagg, men inte det minsta "precious". Leandra gillar otippade kombinationer, roliga färger och lager på lager, vilket gör stilen hyfsat speciell. Det är väldigt långt ifrån min egen stil, men jag uppskattar Leandras kreativitet och humor och ibland får hon till kombinationer som till och med klädkonservativa jag får lust att prova. I videon nedanför berättar hon mer, och visar upp sin egen garderob.



2 kommentarer:

neneormes sa...

Fattar vad du menar! Inte så att jag skulle ha på mig större delen av hennes garderob - men vilken underbar, underbar människa! Jag är fast. Det är ditt fel. Nu kommer jag bara att läsa modeblogg resten av kvällen.

Breathless sa...

Ha ha, sorry :-) Visst är hon skön!